AKADEMIA NAUKI
W ciągu 20 lat pracy z dziećmi zauważyliśmy, że przy odpowiednim wsparciu, każde dziecko może je rozwinąć i w efekcie uczyć się w atmosferze odprężenia i radości.
Traktujemy uczenie się całościowo, jako pewną postawę, dzięki której możemy osiągać w życiu to, co jest dla nas ważne i wartościowe.
Nazywamy ją Naturalną Postawą do uczenia się.Opiera się ona na cechach, które także rozwijamy w Akademii Nauki. Należą do nich m.in.:
Dziecko, u którego rozwinięte są te cechy, może w większym stopniu doświadczać swojej sprawczości w szkole, gdyż jest bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzy
w znaczenie wysiłku.
System edukacyjny nie skupia się na rozwijaniu Naturalnej Postawy Uczenia się. Z czasem, w wyniku różnych doświadczeń dzieci zaczynają uczyć się błędnej postawy do nauki, które sprawiają, że dziecko:
wierzy, że nie może się zmienić (już taki jestem) - postawa stałościowa,
wierzy, że nie jest wartościowym człowiekiem - poczucie bezwartościowości,
negatywnie ocenia siebie i swoje możliwości – postawa pesymistyczna.
Konsekwencją jest unikanie wyzwań, rezygnacja z wysiłku, gdy zadanie jest trudne i wymagające, co prowadzi do stresu, zniechęcenia oraz zagubienia entuzjazmu i radości z uczenia się.
Nauka Czytania Metodą Zaangażowania Emocjonalnego,
Trójstopniowa Metoda Regulacji,
Skala Gotowości Do Uczenia się,
9 Diamentowych Cech.
i wiele innych, które pomagają dzieciom w nauce i odkrywaniu swoich mocnych stron. Oprócz tego, stawiamy na uczenie się pełne entuzjazmu i poznawanie świata przez eksperymentowanie, dlatego dzieci oprócz treningów wykonują na zajęciach dużo badań i doświadczeń naukowych.
Cykl kursów dla dzieci w wieku 3, 4, 5 oraz 6 lat. Celem tych kursów jest umożliwienie dzieciom odkrywanie świata poprzez eksperymentowanie oraz fascynująca nauka czytania przez zabawę Metodą Zaangażowania Emocjonalnego.
Cykl kursów dla dzieci z klasy 5 oraz 6. Tutaj dzieci uczą się biegle czytać, sprawnie i samodzielnie odrabiać lekcje i uczyć się dzięki poznanym na kursie technikom i metodom pamięciowym. Rozwijają umiejętności społeczne i poczucie własnej wartości.
Cykl kursów dla dzieci z klas 1, 2, 3 oraz 4. Celem jest nauka i rozwój sprawności czytania Metodą Zaangażowania Emocjonalnego, opanowanie podstaw umiejętności uczenia się oraz rozwijanie wiary we własne możliwości.
Cykl kursów dla dzieci z klas 1-8. Oprócz programu szkolnego dzieci opanowują dużo bardziej zaawansowane zagadnienia matematyczne, świetnie się przy tym bawiąc. Uczymy je samodzielnie myśleć, analizować oraz rozwiązywać problemy - to esencja matematyki. Programy kursów oparte są na najlepszych metodach nauczania matematyki Roberta Kaplana, Marii Montessori oraz Matematyki Wedyjskiej.
Cykl kursów dla młodzieży z klasy 7 oraz 8. Młodzież rozwija tutaj sprawność i biegłość czytania, koncentrację oraz pamięć. Poznane na kursie techniki pozwalają skrócić czas uczenia się i odrabiania lekcji. Dla młodzieży w tym wieaku ważna jest również umiejętność radzenia sobie z emocjami okresu dojrzewania, dlatego na zajęciach dzieci poznają dużo technik samoregulacji i rezyliencji.
Kurs dla dzieci w wieku 6 lat. Na tym kursie każde dziecko rozwija swój matematyczny talent. Program kursu oparty jest na najlepszych metodach nauczania matematyki Roberta Kaplana, Marii Montessori oraz Matematyki Wedyjskiej.
O nas
- sprawnie czyta i potrafi się uczyć,
- ma świadomość swoich mocnych stron,
- wie jak sobie radzić ze szkolnym stresem,
- łatwo zapamiętuje, stosując techniki pamięciowe i mapy myśli,
- odnajduje motywację i entuzjazm by rozwijać swoje zainteresowania i pasje,
- uczy się współpracy w grupie i buduje postawę „poradzę sobie”,
- lepiej się koncentruje,
- jeżeli ukończy program Mistrzowie Matematyki, rozwinie inteligencję matematyczną na bardzo wysokim poziomie.