Niepubliczna Placówka OświatowaAkademia Nauki Koszalin
 

ul. St. Staszica 38Koszalin
+48 733 278 182
+48 697 709 556

e-mail: akademianauki.koszalin@gmail.com

 

Serdecznie zapraszamy!

Harmonogram zajęć i zapisy

Kurs składa się z 56 lekcji podzielonych na  28 spotkań po 2 lekcje. Spotkania odbywają się raz w tygodniu.



Zajęcia rozpoczynają się w ostatnim tygodniu września lub na początku października.

Rodzice dzieci biorących udział w kursie, również mogą rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Proponujemy Państwu udział w bardzo ciekawych warsztatach rozwojowych, na których będziemy przybliżać ciekawe zagadnienia związane z psychologią dziecka i rodzica. Uczestnicy tych warsztatów, bardzo je sobie cenią.

Warsztaty dla rodziców

Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).
 

Zadzwoń do nas i umów się na lekcję!
 

Zadzwoń: 733 278 182


Nasz sekretariat chętnie odpowie Ci również na wszelkie inne pytania dotyczące naszych kursów.

Informacje na temat terminów lekcji pokazowych znajdziesz tutaj:

Zapisz dziecko na bezpłatną lekcję pokazową

Jak wygląda kurs?

Twoje dziecko ma w sobie mnóstwo pasji i entuzjazmu, nie ocenia tego co się uczy.

Pozytywne nastawienie do matematyki, owocuje lepszymi efektami i większym odprężeniem w szkole.

Dzieci z rozbudzonym talentem matematycznym lepiej radzą sobie w szkole i przeżywają mniej stresu.

Twoje dziecko ma matematyczny talent, który może rozwinąć.

Mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.

Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).

Każdy trening sprawia, że w mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i mózg się zmienia.

Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Specjalnie na potrzeby programu została stworzona przez nas gra paragrafowa „Kosmiczni Detektywi”. Mali uczniowie wcielają się w rolę detektywów, którzy rozwijają swoje umiejętności dedukcji i rozwiązują zagadkę zaginionego skarbu. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia tajemniczą misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody.

Gra łączy ze sobą wszystkie elementy kursu. Opiera się na systemie motywującym zwanym gamifikacją - jest to przenoszenie elementów znanych z gier by motywować uczestników do zmiany zachowań w prawdziwym życiu.

Dzieci kochają taki sposób uczenia się, gdyż gra sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy.

Psychologowie odkryli, że jeżeli osoby są przekonane, że trening jest formą gry, wierzą, że mogą więcej. A to dokładnie chcemy osiągnąć.

Na zajęciach również będą regularnie odbywać się rozgrywki gry edukacyjnej "Gniew Smoka". To gra karciana, która uczy i bawi. Twoje dziecko rozpocznie kampanię przeciw smokom, podczas której będzie uczyć się matematyki. Misją dziecka będzie zdobycie skarbów smoka. W tym celu będzie ono musiało prawidłowo odpowiadać na pytania z kart monet, które znajdzie w talii skarbów. Monety będą mu potrzebne, żeby zdobyć ekwipunek niezbędny do pokonania smoka. Wygrany pojedynek to łza smoka, bogactwo i sława!

Dzieci, które uczone są w duchu rozwojowym, w przyszłości mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzą w znaczenie wysiłku. Proponowane przez nas działania ujawniają i rozwijają myślenie, twórczość i kreatywność, dzięki czemu dzieci mogą być zadowolone z siebie i otwarte na świat matematyki.

Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.

Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Tu dzieci uczą się, że:

Oto zagadnienia, które realizujemy na zajęciach:

 

  1. Ilości

  2. Duże i ogromne ilości

  3. Dodawanie i odejmowanie dużych liczb na pomocach Marii Montessori

  4. Odejmowanie dużych liczb metodą Kaplana

  5. Jak liczyły babcie – działania na liczydle

  6. Mnożenie Kaplana i Montessori

  7. Mnożenie – tabliczka mnożenia

  8. Mnożenie – jak liczyły nasze babcie (liczydło)

  9. Potęgowanie + potęgowanie metodą wedyjską

  10. Dzielenie

  11. Uwaga na nawiasy

  12. Kolejność działań i nawiasy metodą wedyjską

  13. Zabawy cyrklem: prosta, prostopadła, równoległa, kwadrat

  14. Ułamki dziesiętne co to jest + monety

  15. Ułamki dziesiętne odejmowanie oraz odejmowanie wedyjskie mnożenie japońskie – liczby dwucyfrowe

  16. Pole kwadratu, prostokąta i trójkąta – samodzielne wyprowadzanie wzorów

  17. Mnożenie 99 z bazą 100 – matematyka wedyjska

  18. Cyrkiel i koło

  19. Ułamki zwykłe

  20. Ułamki - mnożenie

  21. Rachunek prawdopodobieństwa

  22. Rachunek + Gauss

  23. Liczby parzyste i nieparzyste + Gauss

  24. Figury – przekątne


Mimo, że niektóre zagadnienia mogą wydawać ci się „groźne”, pamiętaj, że żeby poradzić sobie z większością z nich, wystarczy, że dziecko potrafi wykonać podstawowe działania matematyczne!

MISTRZOWIE MATEMATYKI - Kosmiczni detektywi

 

Dlaczego warto?

A wszystko to w formie gry

Jak wyglądają zajęcia?

Program – Mistrzowie Matematyki

Metody, którymi pracujemy z dziećmi

Cele kursu

3.

Matematyka wedyjska

 

 

Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.

 

Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany. Ta spójność sprawia, że rachowanie staje się łatwe, przyjemne i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż zachodni system matematyczny.

 

Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to dużą wiarę w siebie.

 

 

2.

Metody Marii Montessori

 

 

Metoda Maria Montessori kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem nauczania jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci.

 

Ta wybitna pedagog jest autorką ciekawych metod nauki matematyki, które mimo, że mają już prawie 100 lat, są nadal „nowatorskie” i dotąd nie odkryte przez tradycyjne systemy edukacyjne.

 

My korzystamy z kilku pomocy pani Marii. Dzięki nim zapoznajemy dzieci z ilościami, które kryją się za liczbami.

 

To bardzo ważne zagadnienie. Dzieci uczone matematyki tradycyjnymi metodami operują liczbami ale nie wiedzą, jakie ilości kryją się za nimi. Dziecko, które ma wyobrażenie ilości, dodając, mnożąc itp. przeżywa matematykę bardziej konkretnie niż abstrakcyjnie.

 

Zabawy dużymi liczbami są dla dzieci dużo ciekawsze i bardziej rozwojowe, niż sumowanie kilku patyczków (które raczej nie rozwiną matematycznych skrzydeł Twojego dziecka).

 

Dzieci uwielbiają duże liczby i co najważniejsze – doskonale sobie z nimi radzą!

 

1.

Math Circele

 

Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci matematyki opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci opracowali ciekawy i angażujący sposób rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda - Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również, poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych, rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.

 

Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie z nią w szkole!

 

Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci wspierają również metody i pomoce matematyczne Marii Montessori oraz metody błyskawicznego rachowania, mające swoje korzenie w… matematyce wedyjskiej.

.

Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję do rozwiązywania złożonych problemów, myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.

To jest kurs dla każdego dziecka.

Według Ellen i Roberta Kaplanów, profesorów Harvardu, każde dziecko, posiada matematyczne talenty… czasami tylko nie do końca odkryte. Według tych wybitnych naukowców, każde dziecko, uczone matematyki ciekawymi i angażującymi metodami, może rozwinąć rozumienie matematyki na bardzo wysokim poziomie. Takie właśnie metody stosujemy w Akademii Nauki. Dlatego dzieci na naszych kursach zakochują się w matematyce i „główkowaniu”.

Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.

Dzieci, które rozumieją matematykę, zazwyczaj dobrze uczą się w szkole, gdyż mają rozwiniętą umiejętność myślenia!

Kurs rozwoju talentów matematycznych dla dzieci - poziom II